Minitrix N rails leggen een stuk van de baan gelegd voor de binnen baan en deze vast gemaakt. De rails wordt door middel van klein railschroefjes en alle draden zijn gesoldeerd aan de rails waar de stroomtoevoer moet zijn in de blokken, ook zijn alle wissels voorzien van draden.
De blokken (inrij en stop secties) zijn geïsoleerd met kunststof railsverbinders geïsoleerd en wordt later op de juist poort van de bezet/terugmelding geschroeft. In de volgende stap wordt de buiten baan en de kopsporen gelegd.
6 reacties
Goedemiddag,
Wij zijn onlangs verhuist naar een appartement en ik wil opnieuw aan een treinbaan beginnen… in een kleinere schaal.
Met veel interesse heb ik je verhaal gelezen over de N Spoorbaan.
In deel 16 (mei 2018) schrijf je over een tweede bovenlaag:
“Met de hand wordt dit wel iets lastiger en dient de bovenlaag te worden verwijderd als een lok uit de rails vliegt. maar zolang dit niet gebeurt is er geen probleem.”
Wat is je ervaring hiermee? Je moet er toch bij kunnen? Hoe heb je dat gedaan? Misschien heb ik eroverheen gelezen…
Ik verneem graag je reactie.
hoi Henk
de bovenste laag ligt er los op zodat deze eventueel weg gehaald kan worden.
Hoe heb je de keerlus opgelost?
Bedankt voor je reactrie, de keerlus heb ik opgelost door een kruising te gebruiken ipv een kruiswissel.
Ik zou graag de nummers van de door u gebruikte rails willen ontvangen, is dit mogelijk?
In afwachting van uw bericht, met vriendelijke groet,
P.B.M. Bokern
Bedankt voor je reactie, om op je vraag terug te komen maak ik niet van de standaard rails stukken gebruik dus kan helaas niet opgeven welke dat zijn omdat ik de flexrails 14901 heb gebruikt, voor de wissels 14938,14939,14956,14957,14960 – kruising 14973 en de stootblokken 14991. Mocht je dit een leuke baanplan vinden dan kan ik nog wel even kijken of ik de layout nog heb staan op de computer deze is dan gemaakt met WinTrack 10 en kan deze dan hier wel plaatsen.